YARDIMSEVERLİK KOŞULARI - (CHARITY RUN - CHARITY ROW)

Çalıştığım dönemde çantamda sürekli bir kitabım olurdu. Ulaşım için şirketin verdiği araçtan ziyade toplu taşımayı, en çok da vapuru tercih ettim. Çalışma hayatının temposu içinde, kendime ayırabildiğim tek zaman bu “Yol”du. Ve bu süreyi okumaya ayırmayı seviyordum. Emekli olunca evde okumaya alışmam zaman aldı. Dile kolay, 20 yıldan fazla hep seyir halindeki bir taşıtın içinde kitap okumuştum. Duran, hareket etmeyen bir yerde okumaya alışmak için kendime yeni bir düzen kurdum, belli bir saati belirledikten sonra eskisinden daha verimli daha keyifli okuma zamanları yaratmaya başladım. Artık her öğleden sonra belli bir okuma saatim var. Yine böyle bir öğleden sonra, yakın arkadaşlarımdan biri Mine Kültür Evi'nin sahibi Mine Çağlar beni aradı, Herkese Kitap Vakfı adına yardımseverlik koşusuna katılarak, bir kampanya başlatmamı rica ettiler. Önce durup düşündüm, zira daha önce yardımseverlik koşusuna katılmamıştım, sadece sonbahardaki kürek antrenmanımın içine haftada bir kez yavaş tempolu koşu yerleştiriyordum. Uzun mesafeleri hiç denememiştim. Ancak, karakter icabı çok fazla “acaba” diye sorgulamam. Kürekte ilk olimpik sınıf tek çifteye, tek çifte master kategori yarışında binmiştim örneğin. Bu vesile ile, nedir bu yardımseverlik koşuları diye araştırmaya başladım. 



Çalıştığım dönemde çantamda sürekli bir kitabım olurdu. Ulaşım için şirketin verdiği araçtan ziyade toplu taşımayı, en çok da vapuru tercih ettim. Çalışma hayatının temposu içinde, kendime ayırabildiğim tek zaman bu “Yol”du. Ve bu süreyi okumaya ayırmayı seviyordum. Emekli olunca evde okumaya alışmam zaman aldı. Dile kolay, 20 yıldan fazla hep seyir halindeki bir taşıtın içinde kitap okumuştum. Duran, hareket etmeyen bir yerde okumaya alışmak için kendime yeni bir düzen kurdum, belli bir saati belirledikten sonra eskisinden daha verimli daha keyifli okuma zamanları yaratmaya başladım. Artık her öğleden sonra belli bir okuma saatim var. Yine böyle bir öğleden sonra, yakın arkadaşlarımdan biri Mine Kültür Evi'nin sahibi Mine Çağlar beni aradı, Herkese Kitap Vakfı adına yardımseverlik koşusuna katılarak, bir kampanya başlatmamı rica ettiler. Önce durup düşündüm, zira daha önce yardımseverlik koşusuna katılmamıştım, sadece sonbahardaki kürek antrenmanımın içine haftada bir kez yavaş tempolu koşu yerleştiriyordum. Uzun mesafeleri hiç denememiştim. Ancak, karakter icabı çok fazla “acaba” diye sorgulamam. Kürekte ilk olimpik sınıf tek çifteye, tek çifte master kategori yarışında binmiştim örneğin. Bu vesile ile, nedir bu yardımseverlik koşuları diye araştırmaya başladım.  

Ülkemizde 2000’li yıllarda Adım Adım platformu ile iyilik peşinde koşma kampanyaları başlamış ve her yıl katlanarak artan sporcu sayısı ile ciddi bağışlar toplanmış.  Adım Adım platformu yardımseverlik koşusuna katılmak isteyen koşucuları sosyalleştirip, bilinçli antrenman konusunda teşvik ediyor ve STK’lara bağış toplama konusunda teknik destek veriyor, bunun karşılığında da masrafları için bir katkı alıyor STK’lardan Bu katkıyı çok bulan STK’lar kendileri de bir yardımseverlik koşusu/etkinliği düzenleyebiliyorlar. Benim içinde yer alacağım koşu da bunlardan biri olacak. Herkese Kitap Vakfı toplanan bağışın tamamının yardım olarak kitap bekleyen çocuklara aktarılmasını tercih etti.

Dünyanın en popüler maratonlarının tamamı yardımseverlik koşularına (Charity Run ) dahil. Berlin, Boston, Londra tabii ki Kıtalararası Boğaziçi İstanbul gibi büyük organizasyonlar var. Su ve beslenme noktaları, ayakkabı değiştirme noktaları, sponsorlar, binlerce gönüllünün dahil olduğu büyük etkinlikler bunlar. Diğer popüler dayanıklılık sporlarından yüzme, örneğin Boğaziçi Kıtalararası Yüzme yarışı dünyanın en iyilerinden biri olarak listede. Bunların yanı sıra, heyecanı yüksek, çılgın organizasyonlar var. Örneğin, Pasifik Okyanusunu köpek balıkları arasında okyanuslardaki kirliliğe dikkat çekmek için yüzen Ben Lecompte. Lacompte’nin macerası The Swim adıyla geçen yıl belgesel olarak yayınlandı. Dünyayı kürek çekerek dolaşanlar var. Bunlardan biri Roz, bu cesur kadın iklim değişikliğine ve kadının gücüne dikkat çekmek için kürek çekmişti. Onun hikayesini bu blogda paylaşmıştım. Tekrar okumak isteyenler olur diye yazı sonuna linkini verdim. Ve elbette hayranlıkla takip ettiğimiz Erden Eruç var. Daha önce temiz okyanus için, eğitim projeleri için kürek çekmişti. Dokuz yıl önce başladığı kas gücüyle 6 zirveye tırmanma ve okyanusu kürekle çekme deneyimini sürdürüyor. Pasifik Okyanusunu kürekle geçtikten sonra bisiklet ile devam edip Everest ve Elbrus zirvelerine çıkacak, tekrar bisikletle Portekiz’e geçip oradan kürek teknesi ile Güney Amerika’ya geçecek ve bu kez Acangauga zirvesine çıkacak. Bu rotada yolu Türkiye’ye de düşecek. Umarım onunla da bir söyleşi yapma imkânı bulurum. 


Benim projem bu muazzam işin yanında ufak bir adım, ama etkisinin büyüyerek artacağına ve gelecek kuşakları da etkileyen bir aydınlanmaya vesile olacağına inanıyorum. Bingöl’de dağların arasında bir ilkokul var. Kütüphaneleri yok, okumayı sevmek için fırsatları yok. Oradaki çocukların bu fırsata kavuşmalarını istiyorum. Çünkü okuyup aydınlanmadan zihinlerin özenli ve başarılı işler ortaya çıkarmaları ihtimali çok çok zayıf. Bu yüzden kitap peşinde koşuyorum, okumayı sevdirmenin peşinde koşuyorum, kitapları ihtiyacı olanlara ulaştırmanın peşinde koşuyorum… 

 

Bu amaç için hayatımda ilk defa 14 km İznik Ultra Maratonunda koşacağım. Kişisel İnstagram hesabımda, çalışmalarımı düzenli olarak sizlere raporlayacağım.  Küçük veya büyük fark etmeden tüm destekleriniz çok kıymetli. Sadece kampanyamı yaymak için bile destek olabilirseniz faydası olacak.  

Aydınlık zihinler için kitap peşindeyim. 

Bu projeye desteklerinizi bekliyorum, hadi gelin hep beraber ortak geleceğimize bir umut armağan edelim… 

Herkese Kitap Vakfının kampanya linki 

https://fonzip.com/herkesekitap/kampanya/kitap-pesinde-kosuyorum

 

Şimdi benim için yeni bir dilek tutma zamanına da vesile oluyor bu proje, umarım Türkiye’de de yardımseverlik kürek çekme organizasyonlarında da kendine yer bulur… Haydi kürek sporunu sevenler (charity row) yardımseverlik için, temiz denizler, sürdürülebilir bir yaşam ve aydınlık zihinler için kürek çekelim. 


https://runforcharity.com/charities/charity-running-news/what-is-a-charity-run


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MASTER KÜREKÇİLERİN USTASI : FATİH ÖRER

ŞAMPİYON YETİŞTİREN AİLE OLMAK

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İÇİN NESİLLERCE KÜREK - NİHAT USTA'DAN GENÇLERE ...