HAYAL ROTANIZDA 1 YAŞINDA

 Ülkemizde genellikle şartlar gereği insanların emeklilik hayalleri, normal tek düze devam eden yaşam süreçlerinden farklılıklar gösterir. Emeklilik ertelenen bir ikinci hayat gibidir. Çok ender bazı insanlar tanıyorum ki işlerine aşkla bağlı ve yaşam boyu nefes aldıkça sürdürmek istedikleri tutkuları işleridir. 

Emekliliğe geçmek de kolay değildir. İnsan emekli olmayı da ertelemek ister, bunun da altında epey düşünülecek bir psikoloji var, bazı kürekçi arkadaşlarım bilirler, benim için bu süreç, emekli olacağım diye konuşmaya başladıktan sonra üç yıl sürdü ve nihayet geçen yıl Ocak ayında mevcut iş hayatımı sonlandırabildim. 

Benim ertelenmiş hayalim hep kafamda birikenleri yazıya dökmek idi. Bugün yarın derken pandemi nedeni ile ev hapsi olmasa bu ertelenmiş aktiviteyi başlatamayacaktım. Başlarken, sadece kendime göndermek üzere yazıyorum bu yazıları diye düşünerek kendimi motive ettim. Çünkü yazı yazmaya başlarken  ya yazdıklarım sevilmezse, ya yanlış anlaşılırsa gibi de pek çok endişe bana eşlik etmekteydi. Bu endişeleri bir kenara bırakıp, bu yazıları kendime verdiğim tavsiyeler, fikirler ve motivasyonlar diye düşünerek rotayı belirledim bir anlamda. Ama okuyanlar arasından da beğenen veya geri bildirim veren olduğunda acayip mutlu oluyorum. Bu geri bildirimler benim için çok kıymetli, demek için için birileri okusun istiyormuşum. 

Geçen yıl 21 Mart tarihinde ilk yazıyı bloga koymuşum. O günden bugüne 45 yayın yapabilmişim. Ben neler yazdım diye şöyle bir inceledim. İncelerken gördüğüm imla hatalarını düzelttim. Kendi kendime bir gözden geçirme yaptım. Finansçı tabiri ile geçen yılın bilançosunu çıkardım diyebiliriz. Manevi varlıklarım ve yüklerimin dökümüne baktım. Neler birikmiş içimde , neleri ne kadar aktarabilmişim, rotada mıyım? yoksa iskeleyi kaçırdım mı kendimi sorguluyorum. Bu hesap kitapları yapmak bana her zaman iyi gelir ve gelecek endişelerimi yok eder. 

Yazılar, hem iş hayatımda ki, hem gündelik sosyal hayatımdaki farkındalıklar hakkında olduğu gibi, bazıları okuduğum fikirlerden içselleştirebildiklerim hakkında oldular. Bunlara ek olarak, kadın kürekçi sayısının artması ile ilgili oldukça hevesli olduğum gerçeğini epey vurgulamışım. Önümüzdeki yıl için Elif Lermi Bekdemir ile başlayan kadın kürekçi görüşmelerimle ilgili olarak ayda bir yazı hazırlamaya devam etmek arzusundayım. Yine okuduklarımı ve çıkarımlarımı paylaşmaya devam edeceğim. Sizden gelen okuma önerilerini de çok seviyorum ve okumaya gayret ediyorum. 

Eğer yapabilirseniz, geçen yıl içinde en çok hangi yazımı sevdiğinizi bana yorumlar kısmında belirtmenizi rica ediyorum. Bu ücretsiz bir blog olduğu için yorum vermekte sıkıntı yaşayanlar olmuştu. Onlar da bana özelden ulaşabilirlerse sevinirim. Yazmak bana iyi geldi, umarım size de okurken sizi iyileştirici yönde etkisi olmuştur. Bunu canı gönülden diliyorum. Önümüzdeki yıl için bu kıyıdan ayrılırken yeni ufuklara doğru kürekli ve hayat dolu yazılar yazmaya devam edebilmeyi rotama koyuyorum. 


Yorumlar

  1. Her bölüm ayrı güzel konunun işlenişi dilin sade ve anlaşılır olması ve en güzeli de masal tadında yaşananları anlatabilmek gerçekten hepsini çok severek okudum Birini seçmek kolay değil yazmaya devam seninle gurur duyuyorum

    YanıtlaSil
  2. Yazıların tümü bende yeni okumaların ya da incelemelerin kapısını açıyor. Neredeyse tümünü okudum yazılarınızın. Hepsinde küçüklü, büyüklü ev ödevlerimi kendimce yaptım.

    Yazı içeriklerinizde yüklü bir birikim olmakla birlikte, beni etkileyen esas taraflar, hayata değin samimiyet, doğallık ve tutku oldu. Okuma temponuza hayranım.

    İş hayatının çarkları arasında gereksizce kendini ezdirenler için çok üzülüyorum. Hem köle olup hem efendi taklidi yapanların körlüğünü anlamakta güçlük çekiyorum. Bu bağlamda işletme ve verimlilik gibi konulardaki bazı girdileriniz yerine emekliliğe ve özgürlüğe yaraşır ana akım dışı, daha başkaldırı içeren bağımsızlığa yönelik söylemler bekliyorum sizden.

    Dünyayı güzellik kurtaracak, işine aşık sanan şuursuzlar değil.

    Yazılarınızı ve yeni rotanızı izlemeye devam edeceğim. Emekleriniz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

MASTER KÜREKÇİLERİN USTASI : FATİH ÖRER

ŞAMPİYON YETİŞTİREN AİLE OLMAK

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İÇİN NESİLLERCE KÜREK - NİHAT USTA'DAN GENÇLERE ...